Miniserier, dokumentar, explainere, event og SoMe; videoproduksjonen vår er variert. Fellesnevneren for alt vi produserer er den gode historien – historier som underholder, berører og opplyser. Mange av kundene våre jobber med komplekse problemstillinger, derfor er evnen til å bruke levende bilder både kreativt og strategisk viktig for oss.

Vi tror eksempelvis du er:

‣ Utdannet innen film og TV eller tilsvarende, eventuelt har mye praktisk erfaring.

‣ Er interessert i videoproduksjon fra A til Å og kan holde i oppdrag fra idé til ferdig film.

‣ Forstår hva som trigger seeren, har kontroll på form og formater som funker i ulike kanaler.

‣ En som utvikler og pitcher ideer kunden forstår – og samtidig tør utfordre når det trengs.

‣ Flink til å jobbe i team, har evnen til å koordinere frilansere og spille andre fagfunksjoner gode. Det er gøy å være på sett med deg.

I så fall kan vi tilby deg:

‣ Stor bredde i produksjoner, kunder og lokasjoner.

‣ Utvikling og relevant kompetanseutvikling; her lærer og snur vi oss raskt.  

‣ Frihet til å planlegge og gjennomføre arbeidsoppgavene dine på måten du kan dokumentere er mest nyttig for deg og oss.

‣ Arbeidsuker der du dykker ned i spennende, innovative og annerledes konsepter, samt er med på å utvikle de neste.

‣ Konkurransedyktige betingelser.

Les mer om hvordan vi jobber med videoproduksjon her.

Stillingen er et engasjement til 15. september. Oppstart ønskes så snart som mulig. 

Randez-49.jpg

PUBLISERT 19.02.2020

Bli med å nå ut til noen av landets travleste mennesker i DNs, kundens og sosiale kanaler. Video er et viktig område for oss og vi vokser stadig. Nå leter vi etter et videotalent som vil være med på utviklingen. 

Ledig stilling: videoprodusent

Mer informasjon eller spørsmål om stillingen?
Kontakt Johanne Koivunen Hoff, ansvarlig for video og visuell produksjon i DNX
johanne.hoff@dn.no eller +47 97794362. 

Jubelen sto i taket da DN vant sølv for HAVET under årets Mediepriser. 

– Vi sa vi ville ta innholdsmarkedsføring til et nytt nivå. Det har vi klart med Havet – som gir store bedrifter en felles plattform for historier som gjør en forskjell, sier DNX-sjef Siri Skaalmo. 

Havet er et partnerkonsortium der havet settes på agendaen ved hjelp av en serie virkemidler: Møteplasser, konferanse, dialog og innholdsproduksjon og content marketing tett på samfunns- og næringsliv. Distribuert i DN, sosiale medier  og partnernes egne flater. 

– Innovasjon er krevende – og med et så ambisiøst prosjekt som dette så skal vi ikke legge skjul på at det har vært blod, svette, tårer, kaos, kjeks til middag og lange netter. Men også utrolig mye givende arbeid – takket være superdyktige folk i flere deler av DN, og modige kunder! Derfor er det ekstra deilig med anerkjennelsen en slik pris gir. 

I fjor gikk DNX til topps under Medieprisutdelingen med SAS-kampanjen «De klassiske loungerne»  DNX danket den gang ut både Google, Orkla og Hegnar med en kombinasjon av humor, satire og design.

Denne gangen er det helt annerledes prosjekt som stikker av med medalje. Partnere i Havet 2018 var DNB, Norges Sjømatråd, Kongsberg Gruppen og Dagens Næringsliv – og ambisjonene var hårete:  

– Vi ville bidra til å øke kunnskapen, bidra til at flere snakker sammen og til at Norge kan vokse på de nye, bærekraftige mulighetene i havet, sier prosjektleder Anne Lindeberg, som har holdt i innholdsstrategier og produksjon underveis i Havet-prosjektet. 

Her kan du se deler av resultatet: dn.no/Havet

Leder for DN-konferanse og påtroppende DNX-sjef Tonje Nordan var initiativtaker til Havet og har sammen med konferanseavdelingen i DN stått bak flere vellykkede rundebord, møteplasser og Havet-events. I slutten av oktober gjennomførte teamet Havets Hus – en tredagers konferanse spekket med spennende foredragsholdere med ekspertise på havnæringene, forskning og globale trender. 

– Denne kombinasjonen av møteplasser, nettverk og innholdsmarkedsføring under et eget brand fra flere samarbeidende aktører er helt ny, etter det vi vet, sier Anne-Grethe Lindberg, prosjekteier Havet. 

Havet har som følge av denne nyskapingen også vunnet internasjonal anerkjennelse, og ble blant annet nominert i det internasjonale INMA Awards og som listet som et av verdens beste “branded content partnerships” i 2018.

Skal vi fortsette med Havet i 2020? Send oss gjerne innspill, eller ta kontakt hvis ditt selskap er interessert i å høre om mulighetene!  
www.dn.no/havet  

dnxhavet.jpg

PUBLISERT 28.10.2019

DNX og DN Konferanse tok Mediepris-sølv med storsastningen HAVET.   

SØLV TIL DAGENS NÆRINGSLIVS HAVET-SATSNING

Som en av verdens største leverandører av bærekraftige og miljøvennlige løsninger til industri, energi og helse, var det overraskende mange nordmenn (og DN-lesere) som forbant Siemens med hvitevarer – selv om denne delen av Siemens produksjon ble solgt til Bosch i 2015.

Selv opplever Siemens at det til tider har vært vanskelig å nå frem i media for å kommunisere hva de faktisk gjør.

DNX ble derfor utfordret til å endre Siemens posisjon i Norge – og hvordan folk oppfatter selskapet.

– Mange nordmenn kjenner nok til merkevaren Siemens, men det er kanskje ikke så tydelig for nordmenn hva de faktisk gjør eller kan tilby av tjenester. Det har derfor vært viktig å synliggjøre hvordan deres teknologiløsninger kan bidra til å forenkle norsk bedrifters på kort og lang sikt, sier prosjektleder Didrik M. Skodje i DNX.

Å finne de gode historiene ble derfor viktig, for å engasjere leserne på DN.

– DNs lesere elsker å lese artikler hvor de kan lære noe nytt eller kan dykke ned innenfor et fagfelt. Vi jobbet derfor tett med Siemens for å finne frem til de mest spennende historiene, for så å knytte dem opp til aktuelle temaer som DN skriver om daglig, sier Skodje

Målsetning

For å nå målet om økt kjennskapen til Siemens som en utvikler av høyteknologiske og innovative løsninger, ble det satt opp et innholdsløp med 14 artikler.

Temaet i artiklene varierte fra elektrifisering av norskekysten til hvordan man kan løse trafikkproblematikken i hovedstadsområdet. Men de hadde alle til felles at det var reelle kundecaser og Siemens-eksperter som uttalte seg. For å engasjere lesergruppen var det også et mål at innholdet skal ha høy kvalitet.

– Vi har tidligere gjort noe tilsvarende innen innholdsmarkedsføring, men ikke i dette omfanget. Det som var viktig for oss denne gangen var å treffe beslutningstagere direkte og produsere historier av høy kvalitet og som skulle oppleves like relevante som redaksjonelle saker, sier Stian Thorsrud, pressesjef i Siemens.

– Vi har fått en rekke tilbakemeldinger fra organisasjonen om at kunder har tatt kontakt på bakgrunn av artiklene. Enkelte av artiklene har også ført til konkrete forespørsler, fortsetter han.

Effekt

Kampanjen ble en stor suksess for Siemens. Flere av DNs lesere forbinder nå Siemens med teknologi, elektrifisering og digitalisering. Ikke minst har man klart å redusere oppfattelsen av Siemens som en hvitevareprodusent med over -15 prosentpoeng.

– Å flytte en merkevare som Siemens, kan være vanskelig. Mange forbinder Siemens med hvitevarer eller gamle mobiltelefoner. Men våre effektmålinger viser at et langsiktig og strategisk arbeid over lang tid har høstet resultater. Kunnskapen rundt Siemens løsninger har økt betraktelig blant DNs lesere, sier Skodje.

Siemens-kampanjen har etter pilotprosjektet i Norge blitt løftet til et nordisk nivå, hvor Siemens har kjørt et samlet innholdsløp i Danmark (Dagbladet Børsen), Sverige (Dagens Industri), Finland (Kauppalehti) og Norge (Dagens Næringsliv). Prosjektet styres gjennom DNX og tilpasses de forskjellige markedene.

Ta gjerne kontakt med Didrik M. Skodje for å høre hvordan vi kan hjelpe dere med et nordisk løp på: +47 90141588 eller didrik.skodje@dn.no

IMG_9551.jpg

PUBLISERT 28.10.2019

Ved hjelp av DNX har Siemens endret posisjonen sin i det norske markedet. Flere oppfatter nå selskapet som en ledende digital aktør, i stedet for en hvitevareprodusent.

Endret oppfattelsen av siemens som merkevare

– Vi er kjempeglade for en annenplass blant mange dyktige byråer! Kundenes dom er veldig viktig for oss når vi skal utvikle DNX videre. Vi er jo en gjeng tidligere journalister som er mest vant med å behandle de vi jobber med med et kritisk blikk, og kunne egentlig lite om hva som gjør kunder fornøyd. Så det gjør det ekstra stas at oppdragsgiverne setter så stor pris på oss. For historiefortelling – det kan vi, og vi kjenner nærings- og kulturlivet til fingerspissene, sier en fornøyd DNX-direktør Siri Skaalmo.

Hun tar dette som et tegn på at oppdragsgiverne verdsetter ekte lidenskap for gode historier og høy fagkompetanse.

– For vi har noen av de flinkeste i bransjen hos oss, det er det ingen tvil om!

DNX er Dagens Næringslivs byrå for historiefortelling, produksjon og innholdstjenester for bedrifter. Spesialiteten til DNX er ideer og historier- enten som tekst, video, explainere eller digitale tjenester – som engasjerer en kresen målgruppe av opinionsledere og beslutningstagere i norsk næringsliv. Men også ambisiøse og samfunnsinteresserte folk generelt.

Historiene distribueres i DN, i bedriftenes egne flater, sosiale medier og hvor man måtte ønske.

Når kundene nå har stemt frem byrået, mener Skaalmo det er på sin plass å berømme hele DN.

– Når vi satser, så satser vi – og dette har vært med hele DN i ryggen. Vi hadde ikke klart det uten et sterkt apparat rundt oss i organisasjonen. Champisflaskene må sprettes for DNX-teamet, og ikke minst for hele salgsavdelingen i DN!

Teamet i DNX består av tidligere journalister, rådgivere og utviklere fra Norges største mediehus og byråer.

– Her er alle lidenskapelig opptatt av godt håndverk og ekthet i historiefortellingen, og streber etter å gi innsikt og kunnskap og en god leseropplevelse i hver artikkel – det tror vi kundene merker.

_ANA3480.jpg

PUBLISERT 11.04.2019

Fersk i gamet til tross – kundene har stemt frem DNX helt i toppen av contentbransjen i Norge under kåringen av Årets Byrå. Rett i hælene på Newslab som stakk av med seieren.

DNX STEMT FREM SOM ET AV LANDETS BESTE INNHOLDSBYRÅER

DNX kjempet om gull i to kategorier da den store Medieprisen 2018 ble delt ut fredag kveld. SAS-kampanjen. «De klassiske loungerne» nådde helt til topps i kategorien mediekanal.

– Vi er i gledessjokk! Denne seieren setter DNX på kartet over byråer å regne med, og gjenspeiler at vi tar kvalitet og effekt på høyeste alvor. Det er vi selvsagt veldig fornøyde med, sier direktør i DNX, Siri Skaalmo.

VEIEN TIL TOPPS

Å komme til finalen til Medieprisen er ikke gjort i en håndvending. Casen skal pitches og forsvares foran en kresen jury. Det bare ett år gamle byrået DNX overbeviste med sin første store case mot de beste i byråene i landet.

– Det har vært en utrolig givende og krevende prosess å pitche «De klassiske loungerne». En så god case som dette er en glede å presentere, samtidig er konkurranseformatet strengt på tid og konkurransen hard, sier leder for kunderådgivning i DNX, Andreas Hatlevik.

Han skryter av kollegene for at kampanjen nådde opp blant de mange påmeldte.

– Takket være flinke folk i DNX og i salgsapparatet til DN har vi levert på topp i alle rundene.

HUMORISTISK KAMPANJE

«De klassiske loungerne» ble laget for SAS, DNX sin første kunde, da flyselskapet skulle lansere en av verdens mest avanserte flyplasslounger.

Målet var ikke å finne nye kunder til loungen, men å nå ut til eksisterende brukere om loungens innhold – som eget treningsrom, wellness-avdeling og barista. Spørsmålet ble da hvordan man skulle gå frem for å fange oppmerksomheten til noen av Norges mest hardtarbeidende og minst tilgjengelige mennesker.

DNX sin tilnærming var å prøve å finne ut av hvem de klassiske loungerne er.

Resultatet ble en todelt kampanje, der én del er et humoristisk univers bestående av ni stereotypiske loungere, blåst liv i av designtalent Joakim Nilsen og utvikler Even Knutli. Feltarbeid i loungen ble gjennomført og kreativt ført i pennen av ordkunstner Olav Brekke Mathisen. «De klassiske loungerne» ble sluppet ut i verden sammen med en quiz, sjangerinspirert fra humor og satire.

– Vi synes det var utrolig sprekt av SAS å tørre å utforske virkemidler som humor og en satirisk tilnærming til selskapets egne og mest trofaste kunder. Selskapet ga innholdsprodusentene stor frihet, og samtidig tydelige rammer, sier Skaalmo.

Kampanjens andre del spilte på folks drømmer. Gjennom historiene «Med verden som arbeidsplass» var målet å treffe både DN-leseren og SAS-reisende. I artiklene kan man lese om mennesker med et liv på farten – de nye kosmopolittene.

– Med denne innholdspakken har DNX bevist at de leverer på det de kom til markedet med; et løfte om å skape engasjerende historier som ikke bare ender opp som én i mengden, sa Marketing manager Marianne Orderud i SAS etter at kampanjen gikk live høsten 2017.

Kampanjen oppnådde svært god effekt med reklameoppmerksomhet på 89 prosent og løftet ikke bare preferansen for SAS, men også betalingsvilligheten. Leserengasjementet overgikk også alle mål satt for kampanjen.

Konkurransen i Medieprisene var tøff, her kan du se de øvrige finalistene: Her er finalistene som kan vinne pris fra Mediaforum

medieprisen2018.jpg

PUBLISERT 16.03.2019

SAS-kampanjen «De klassiske loungerne» gikk til topps under årets Medieprisutdeling. DNX danket dermed ut både Google, Orkla og Hegnar i finalen.

GULL TIL DNX OG SAS UNDER MEDIAFORUM

– Det er ikke tvil om at vi har merket en positiv effekt. DN og D2 er viktige kanaler til reklame for merkevarer. Leserne tilhører en designbevisst og kjøpesterk kundegruppe, sier Hanne Floberg, daglig leder for interiørbutikken Element i Oslo.

Våren 2018 kjøpte Element for første gang innholdsmarkedsføring gjennom DNX.

– Vi planla noen tradisjonelle annonser i D2, men innholdsmarkedsføring føltes som et sprekere alternativ. Det ga mulighet til å gjøre mer ut av innholdet, sier Floberg.

Gulv kan være en vanskelig vare å annonsere for, forteller Floberg. Et fotografi av gulvet, uten å sette det inn i omgivelser, kan fort bli kjedelig.

Utfordringen for innholdsprodusentene i DNX ble da: Hvordan gjøre gulv spennende for leserne?

– Gulv er et produkt du kjøper en eller to ganger i livet, og det er ikke alltid enkelt å se hvordan gulvet vil se ut i et hjem når du står i butikken eller ser det på nett. Vi ønsket derfor å vise gulvene som Element selger i ekte norske hjem. På den måten kunne leserne la seg inspirere og vi fikk synliggjort den supre jobben Elements egen gulvlegger kan gjøre, sier prosjektleder i DNX, Didrik M. Skodje.

Resultatet ble en serie med «hjemme hos»-reportasjer fra butikkens kunder, som fikk god respons i markedet. Etter at den første annonsen stod på trykk i D2 opplevde interiørbutikken at kunder kom inn med magasinet i hånd, og et ønske om å få det like fint hjemme hos seg selv.

– Vi fikk utrolig mange forespørsler på douglasgran som ble vist frem i den første annonsen og sendte ut mange vareprøver. Men annonsen fungerte også som en døråpner til resten av sortimentet vårt. Kunder kom inn for å se hva vi kunne tilby, sier Floberg.

Innholdsprodusent i DNX, Lisbeth Jørgensen, tror annonsene fungerte godt fordi historiene som ble fortalt er ekte.

– Ved å vise produktene frem hjemme hos virkelige mennesker blir det lettere for folk å få en forståelse for hvordan det kan se ut også hjemme hos dem selv. I tillegg er det å høre andres historier langt mer inspirerende enn å bare se bilder og lese harde fakta om produktene.

Siden artikkelen skulle både på trykk i D2 og digitalt, var målet å gjøre den mest mulig stilfull forteller prosjektlederen.

– Vi ville vise både det moderne og det hjemmekoselige. Kombinasjonen av stilfulle bilder og god tekst fenger DN-leseren, som er opptatt av det unike og ikke minst kvalitet, sier Skodje.

Du kan se hele Element-kampanjen her!

Element_hanna_floberg.jpg

PUBLISERT 15.03.2019

Etter at douglasgrangulvet til Elements viste seg frem i sitt nye hjem i D2, kom inspirerte kunder til butikken med magasinet i hånden for å handle.

økte gulvsalget med hjemme hos-reportasjer

Ansvarlig utgiver: Dagens Næringsliv AS
Christian Krohgs gate 16, NO-0186 Oslo

Kontakt oss   Personvern   Cookies   Annonse

DN hvit.png
DNX_logo_white_transparent.png